Witamy na stronie Ad Verbum!
Ul. Pileckiego 104 lok.1 02-781 Warszawa – Ursynów

Cennik testów - badanie intelektu, słuchu, mowy – Ursynów

KOLD – Karty Oceny Logopedycznej Dziecka  
60-120 minut
Badanie 300 zł Wydanie opinii 100 zł

Test służący do oceny najważniejszych obszarów mowy dziecka w wieku od 1 miesiąca do ukończenia 9 roku życia.

Obecnie w Polsce dostępnych jest wiele logopedycznych narzędzi diagnostycznych, jednak najczęściej są one niewystandaryzowane, jak np. kwestionariusze badania. Ponadto dostępne metody obejmują zazwyczaj jeden przedział wiekowy, najczęściej jest to okres przedszkolny, rzadziej wczesnoszkolny. Wiele z nich skupia się głównie na diagnozie artykulacji pomijając inne istotne obszary mowy. Autorem testu KOLD jest dr Joanna Gruba, a samo narzędzie uzyskało pozytywną rekomendację Polskiego Związku Logopedów.

KOLD jest pierwszym polskim testem logopedycznym służącym do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do ukończenia 9 roku życia. Badanie obejmuje 12 grup wiekowych w następujących obszarach: rozumienie oraz nadawanie mowy, reakcje słuchowe, narządy mowy, artykulację i sprawność narządów artykulacyjnych (od 2 roku życia), a także umiejętności pragmatyczno-społeczne (od 3 roku życia). Konstrukcja testu umożliwia szybką i skuteczną ocenę umiejętności dzieci w poszczególnych grupach wiekowych, a ustalenie norm rozwojowych pozwala na zorientowanie się, czy pacjent rozwija się w poszczególnych obszarach badania logopedycznego prawidłowo, czy wykazuje nieprawidłowości.

Badanie KOLD-em daje możliwość opracowania diagnozy opisowej, która powinna być platformą współpracy pomiędzy specjalistami zajmującymi się terapią dziecka a także na przygotowanie planu terapii dla dzieci z zaburzeniami w rozwoju mowy.

(https://www.komlogo.pl/index.php/kategorie/diagnoza/karty-oceny-logopedycznej-dziecka-kold-detail)

KORP– Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego  
60-120 minut
Badanie 300 zł, wydanie opinii 100 zł

Test służący do oceny rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku od 1 miesiąca do ukończenia 9 roku życia.

Test Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego (KORP) jest narzędziem przeznaczonym do wstępnej oceny rozwoju dziecka. Pozwala na ustalenie czy diagnozowany rozwija się właściwie, zgodnie z oczekiwaniami rozwojowymi określonymi w ramach każdego przedziału wiekowego.

Autorkami testu są mgr Elżbieta Bogacz i mgr Anna Bogacz-Rybczak (https://www.komlogo.pl/index.php/komlogo/wszystkie/komlogo-diagnoza/karty-oceny-rozwoju-psychoruchowego-detail)

DJ – Diagnoza jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym
60-120 minut
Badanie 300 zł, wydanie opinii 100 zł

Narzędzie do wykorzystania podczas identyfikacji i badania niepłynności mówienia u małych dzieci.

Autorkami DJ są: Katarzyna Węsierska oraz Barbara Jeziorczak

KOSF – Karty Oceny Słuchu Fonemowego  
60-120 minut
Badanie 300 zł, wydanie opinii 100 zł

Test służący do oceny słuchu fonemowego u dzieci w wieku od 3 roku życia do 7;6 lat.

Karty Oceny Słuchu Fonemowego – KOSF – są narzędziem standaryzowanym. Test przeznaczony jest do badań diagnostycznych prowadzanych przez nauczycieli wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, pedagogów, psychologów, logopedów, neurologopedów oraz innych osób zajmujących się oceną słuchu fonemowego u dzieci w wieku od 3;0 do 7;6 lat. (https://www.komlogo.pl/index.php/kategorie/diagnoza/test-do-badania-sluchu-fonemowego-1759-detail)

KOJD-AFA – Karty Oceny Języka Dziecka-AFA  
60-120 minut
Badanie 300 zł, wydanie opinii 100 zł

Karty Oceny Języka Dziecka-AFA – KOJD-AFA – są narzędziem do oceny niedokształcenia mowy o typie afazji u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Twórczynie opracowały metody, bazując na wieloletnim doświadczeniu w pracy z najmłodszymi.

Autorkami są: Elżbieta Drewniak-Wołosz oraz Anna Paluch

KOJD-AFA obejmuje diagnozę rozwoju funkcji językowych takich jak:

  • rozumienie,
  • powtarzanie,
  • nazywanie,
  • mowa dialogowa, opowieściowa, spontaniczna,
  • podsystem fonetyczno-fonologiczny,
  • podsystem fleksyjno-składniowy,
  • podsystem fleksyjno-semantyczny,
  • podsystem pragmatyczny.

https://www.komlogo.pl/index.php/kategorie/diagnoza/karty-oceny-j%C4%99zyka-dziecka-afa-kojd-afa-detail

(SB5) – Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 – badanie intelektu 
120 minut
Badanie 350 zł, wydanie opinii 100 zł

SB5 to powszechnie stosowany na świecie, indywidualnie przeprowadzany, specjalistyczny test oceniający inteligencję i zdolności poznawcze w populacji zwłaszcza w grupach specjalnych. Badanie intelektu wg Skali Inteligencji Stanford-Binet 5 można przeprowadzić w wieku od 2;0 do 69;11 lat (w tym dla osób z niepełnosprawnością intelektualną).

Wyniki pełnego badania intelektu (testem wg Stanford-Binet 5) obejmują iloraz ogólny, werbalny, a także niewerbalny oraz wyniki poszczególnych czynników i wiek umysłowy.

(https://www.pracowniatestow.pl/pl/p/Skala-Inteligencji-Stanford-Binet-5-SB5/187)

Neuroflow – aktywny trening słuchowy
45-90 minut
Diagnoza (wywiad, badanie dziecka i wydanie raportu) 200 zł

(https://adverbum.net.pl/oferta/neuroflow/)

ADOS – ADOS-2 Protokół obserwacji do diagnozowania zaburzeń ze spektrum autyzmu
60-90 minut
Wywiad 50-70 min 200 zł, wydanie opinii i omówienie wyników 200 zł, badanie 100 min. 600 zł

Narzędzie obejmuje zestaw prób prowokujących osobę badaną do określonych zachowań społecznych, co umożliwia obserwowanie jej w trakcie naturalnie przebiegającej interakcji z badającym. ADOS ma charakter częściowo ustrukturyzowany. Wymaga posługiwania się wystandaryzowanym zestawem pomocy i kierowania według ściśle określonych kryteriów oceny. Samą procedurę badania charakteryzuje znaczny stopień elastyczności. Zawiera pięć modułów (wersji) przeznaczonych dla badanych różniących się wiekiem i poziomem rozwoju ekspresji językowej. Na podstawie obserwacji diagnosta ocenia różne aspekty zachowania, reprezentujące pięć kategorii.

  1. Język i komunikacja,
  2. Wzajemność w interakcjach społecznych,
  3. Zabawa/wyobraźnia,
  4. Zachowania stereotypowe i sztywne zainteresowania,
  5. Inne zachowania odbiegające od normy.

Oprócz danych jakościowych w efekcie badania uzyskuje się wyniki ilościowe w dwóch skalach: afekt społeczny oraz ograniczone i powtarzane zachowanie, a także wynik całkowity. Porównanie go z odpowiednim dla danego modułu progiem odsiewowym pozwala na określenie, czy zachowanie badanego wskazuje, czy nie wskazuje na zaburzenia ze spektrum autyzmu. W przypadku najmłodszych (w wieku poniżej 31 miesięcy) – na określenie stopnia, w jakim zachowanie dziecka budzi niepokój. W odniesieniu do badanych w wieku powyżej 30 miesięcy oblicza się też na podstawie wyniku całkowitego wynik porównawczy, wyrażony w skali 1-10, wskazujący na nasilenie zaburzeń i pozwalający na porównania interindywidualne.

(https://www.practest.com.pl/ados-2-protokol-obserwacji-do-diagnozowania-zaburzen-ze-spektrum-autyzmu)