Ceny usług w naszym Centrum Terapii Mowy i Dysleksji zależą od rodzaju oraz stopnia skomplikowania przeprowadzanych badań, a także czasu ich trwania. Warto pamiętać, że diagnoza będąca jednym z najważniejszych etapów w procesie oceny zaburzeń (mowy, integracji sensorycznej, dysleksji itd.), jest niezbędna do podjęcia dalszych kroków w terapii. Jeśli masz wątpliwości, umów się na konsultację do naszego Centrum Terapii na Ursynowie – dobierzemy odpowiedni pakiet badań z zakresu logopedii (np. diagnoza miofunkcjonalna), integracji sensorycznej czy psychologii, pedagogiki. Ostateczny koszt leczenia zależy od zakresu badań i planu terapeutycznego.
Wykonujemy diagnozy oraz opinie potrzebne w procesie orzecznictwa w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Dołączenie takich opinii może przyspieszyć procedurę uzyskania orzeczenia. Opinie wydawane przez naszą poradnię są przygotowywane zgodnie z wytycznymi.
Obowiązuje od 02.09.2024 r.
|
|||||||||||
1. LOGOPEDIA | |||||||||||
OSOBY DOROSŁE, DZIECI I MŁODZIEŻ | |||||||||||
Diagnoza/ konsultacja logopedyczna | do 60 minut | 220,00 zł | |||||||||
Diagnoza/ konsultacja neurologopedyczna | do 60 minut | 260,00 zł | |||||||||
Wydanie opinii | – | 100,00 zł | |||||||||
Terapia logopedyczna | 55 minut 45 minut 30 minut |
150,00 zł 140,00 zł 110,00 zł |
|||||||||
Terapia neurologopedyczna | 55 minut 45 minut 30 minut |
170,00 zł 160,00 zł 130,00 zł |
|||||||||
Terapia jąkania | 50 minut | 170,00 zł | |||||||||
Konsultacja miofunkcjonalna | 50 minut | 260,00 zł | |||||||||
Terapia miofunkcjonalna | do 50 minut | 180,00 zł | |||||||||
Diagnoza miofunkcjonalna z opinią | do 90 minut | 350,00 zł | |||||||||
2. INTEGRACJA SENSORYCZNA (SI) | |||||||||||
Diagnoza (2 spotkania z udziałem dziecka, 3 spotkanie bez dziecka- omówienie diagnozy SI) | 3 spotkania x 60 minut | 600,00 zł | |||||||||
Terapia indywidualna | 55 minut 45 minut |
150,00 zł 140,00 zł |
|||||||||
Konsultacja SI | do 60 min | 250,00 zł | |||||||||
3. PSYCHOLOGIA i PEDAGOGIKA | |||||||||||
3.1. PSYCHOLOGIA DLA DZIECI | |||||||||||
Diagnoza psychologiczna dzieci (Skala Inteligencji Stanford-Binet 5) obejmuje dwugodzinne badanie psychologiczne i wydanie opinii | ok 120 minut | 450,00 zł | |||||||||
Konsultacja* / Terapia psychologiczna dla dzieci, młodzieży *Na pierwsze spotkanie zapraszani są rodzice bez dziecka. |
50 minut | 200,00 zł /170,00 zł | |||||||||
Wydanie opinii na podstawie konsultacji / terapii psychologicznej | – | 100,00 zł | |||||||||
3.2. PSYCHOLOGIA DLA DOROSŁYCH | |||||||||||
Badanie intelektu (Skala Inteligencji Stanford-Binet 5) obejmuje dwugodzinne badanie psychologiczne i wydanie opinii | ok 120 minut | 450,00 zł | |||||||||
|
|||||||||||
3.3. DYSLEKSJA – WYDAWANE PRZEZ NAS OPINIE SĄ HONOROWANE PRZEZ SZKOŁY | |||||||||||
Diagnoza dysleksji (obejmuje dwugodzinne badanie psychologiczne i badanie pedagogiczne, w dwa oddzielne dni oraz wydanie opinii)
*Opinia wydawana jest 2-3 tygodnie od daty drugiego badania. |
b. pedagogiczne 60 min (350,00 zł)
b. psychologiczne 90-120 min (350,00zł) wydanie opinii (100,00 zł) |
Całość: 800,00 zł | |||||||||
Badanie dysleksji – część pedagogiczna z uwzględnieniem badania psychologicznego z zewnątrz | do 90 minut | 550,00 zł | |||||||||
Konsultacje dysleksji | 60 minut | 200,00 zł | |||||||||
4. PEDAGOG / REEDUKACJA / ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE | |||||||||||
Badanie pedagogiczne (obejmuje badanie oraz wydanie opinii) | do 120 minut | 450,00 zł | |||||||||
Konsultacja pedagogiczna | 50 minut | 200,00 zł | |||||||||
Terapia pedagogiczna / Reedukacja matematyczna (dyskalkulia)/ „TERAPIA RĘKI” – terapia indywidualna / Terapia dysleksji | 55 minut 45 minut |
150,00 zł 140,00 zł |
|||||||||
4.1 DIAGNOZA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ | 60-90 min | 350,00 zł | |||||||||
5. NEUROFLOW | |||||||||||
Diagnoza (wywiad i badanie dziecka – bez badania słuchu) | – | 280,00 zł | |||||||||
I etap terapii trwający 8 tygodni | – | 470,00 zł | |||||||||
II etap terapii trwający 8 tygodni | – | 460,00 zł | |||||||||
III etap terapii trwający 8 tygodni | – | 450,00 zł | |||||||||
Wizyta kontrolna między etapami | – | 300,00 zł | |||||||||
6. ZAJĘCIA GRUPOWE | |||||||||||
TUS // TERAPIA RĘKI // TERAPIA JĄKANIA
Konsultacja kwalifikująca na zajęcia |
–
do 60 min |
80,00 zł
250 zł |
Pisemna opinia po diagnozie/konsultacji, z przebiegu terapii lub podsumowująca terapię 150 zł
DIAGNOZY
1. DIAGNOSTYKA ZABURZEŃ ZE SPEKTRUM AUTYZMU | ||
Do przeprowadzenia badania wymagana jest pisemna zgoda wszystkich opiekunów prawnych dziecka. | ||
Krok 1 – Konsultacja kwalifikująca do diagnozy ( Jeśli lekarz psychiatra kieruje pacjenta na pełną diagnostykę zaburzeń ze spektrum autyzmu ten etap zostaje pominięty).
Podczas pierwszego spotkania psycholog-diagnosta przeprowadza wstępny wywiad rozwojowy z rodzicami. Ustala czy występują objawy i czy należy kontynuować diagnozę. Podczas wizyty przeprowadzone zostają testy przesiewowe, które pomagają zidentyfikować dzieci, które mogą być w grupie ryzyka wystąpienia tego zaburzenia. Rodzice mogą również zostać poproszeni o wypełnienie dodatkowych kwestionariuszy. Na spotkanie należy przynieść – aktualną opinię z placówki do której uczęszcza dziecko (żłobek, przedszkole, szkoła), opinii z innych miejsc, do których uczęszcza na zajęcia, posiadanych opinii psychologicznych. – koszt 350 zł. Czas trwania spotkania 70-90 min. |
||
Krok 2 – Wywiad rozwojowy z rodzicami dziecka (wizyta bez dziecka)
Podczas wizyty psycholog-diagnosta przeprowadza z rodzicami wywiad dotyczący rozwoju dziecka i występujących trudności. Rodzice mogą również zostać poproszeni o wypełnienie dodatkowych kwestionariuszy. Na spotkanie należy przynieść posiadaną dokumentację medyczną dziecka w formie kopii (aktualne wyniki badań, które dziecko miało wykonywane, w szczególności: badania słuchu i wypisów ze szpitala (jeśli dziecko było hospitalizowane) wyniki EEG, tomografii komputerowej, rezonansu magnetycznego, oraz dostarczenie aktualnej opinii z placówki do której uczęszcza dziecko (żłobek, przedszkole, szkoła), opinii z innych miejsc, do których uczęszcza na zajęcia, posiadanych opinii psychologicznych. – koszt 500 zł. Czas trwania spotkania 90-120 min. |
||
Krok 3- Badanie dziecka narzędziem ADOS-2 (wizyta z dzieckiem)
Podczas tego spotkania diagnosta obserwuje dziecko w trakcie swobodnej zabawy oraz prostych zadań, mających na celu ocenę jego zachowań. Do diagnozy wykorzystywany jest wystandaryzowany protokół obserwacji ADOS-2, który jest złotym standardem w diagnostyce spektrum autyzmu. Badanie jest możliwe u dziecka które ukończyło min. 12 mc jest w stanie chodzić, a jego umiejętności widzenia, słyszenia i współpracy z diagnostą pozwalają na przeprowadzenie badania. Badanie może być nagrywane w celu umożliwienia dokładniejszej analizy reakcji dziecka (wymagane wyrażenie przez rodziców zgody na nagranie badania). Nagranie zostanie usunięte po zakończeniu procesu diagnostycznego lub wcześniej, jeśli rodzice zrezygnują z kontynuowania postępowania diagnostycznego na wcześniejszym etapie. – koszt 600 zł. Czas trwania spotkania 60-120 min. |
||
Krok 4 – Obserwacja psychologiczna dziecka (wizyta z dzieckiem).
Diagnosta przeprowadza badanie zdolności poznawczych i poziomu rozwoju intelektualnego dziecka za pomocą wystandaryzowanych narzędzi diagnostycznych m.in. Skala Inteligencji Stanford-Binet 5. Spotkanie obejmuje dwugodzinne badanie psychologiczne co pozwala na pełną i precyzyjną diagnozę mocnych stron i deficytów rozwojowych dziecka. – koszt 450 zł. Spotkanie trwa od 60 do 120 minut i wymaga współpracy dziecka z diagnostą. |
||
Krok 5 Omówienie wyników z rodzicami (wizyta bez dziecka)
W trackie spotkania rodzice otrzymają pisemną opinię psychologiczną, która zostaje dokładne omówiona wraz z zaleceniami. W przypadku rozpoznania zaburzeń ze spektrum autyzmu, dziecko zostanie skierowane na wizytę do lekarza psychiatry. – koszt 200 zł. Spotkanie trwa od 60 min. |
||
2. DIAGNOSTYKA ZABURZEŃ Z DEFICYTEM UWAGI I NADAKTYWNOŚCIĄ (ADHD) | ||
Do przeprowadzenia badania wymagana jest pisemna zgoda wszystkich opiekunów prawnych dziecka. | ||
Krok 1 – Konsultacja kwalifikująca do diagnozy
Podczas pierwszego spotkania psycholog-diagnosta przeprowadza z rodzicami wstępny wywiad dotyczący trudności dziecka oraz wywiad i obserwację z dzieckiem. Ustala czy występują objawy i czy należy kontynuować diagnozę. Podczas wizyty mogą zostać przeprowadzone testy/kwestionariusze przesiewowe, które pomagają zidentyfikować dzieci z grupy ryzyka wystąpienia tego zaburzenia. Na spotkanie należy przynieść – aktualną opinię z placówki do której uczęszcza dziecko, opinię z innych miejsc, do których uczęszcza na zajęcia, posiadane opinie psychologiczne. – koszt 300 zł. Czas trwania spotkania 90 min. |
||
Krok 2 – Wywiad rozwojowy z rodzicami dziecka (wizyta bez dziecka)
Podczas wizyty psycholog-diagnosta przeprowadza z rodzicami wywiad dotyczący rozwoju dziecka i występujących trudności. Rodzice mogą również zostać poproszeni o wypełnienie dodatkowych kwestionariuszy. Zostaną również przekazane do wypełnienia kwestionariusze dla nauczyciela. Na spotkanie należy przynieść posiadaną dokumentację medyczną dziecka w formie kopii (aktualne wyniki badań, które dziecko miało wykonywane, wypisy ze szpitala (jeśli dziecko było hospitalizowane) wyniki EEG, tomografii komputerowej, rezonansu magnetycznego. – koszt 200 zł. Czas trwania spotkania 60 min. |
||
Krok 3 -Wywiad, badanie i obserwacja psychologiczna dziecka (wizyta z dzieckiem).
W zależności od wieku dziecka spotkanie będzie polegać na rozmowie lub wspólnej zabawie, podczas której psycholog będzie obserwował zachowanie dziecka. Podczas tego spotkania Diagnosta przeprowadza badanie zdolności poznawczych i poziomu rozwoju intelektualnego dziecka za pomocą wystandaryzowanych narzędzi diagnostycznych m.in. Skala Inteligencji Stanford-Binet 5. Wykonywane są również standaryzowane testy psychologiczne oraz obserwacja dziecka pod kątem konkretnych zachowań mających na celu określenie występowania stopnia nadpobudliwości ruchowej, zaburzenia uwagi i koncentracji, a także impulsywność. – koszt 400 zł. Spotkanie trwa do 120 minut i wymaga współpracy dziecka z diagnostą. |
||
Krok 4 – Wywiad, badanie i obserwacja psychologiczna dziecka (wizyta z dzieckiem).
W zależności od wieku dziecka spotkanie będzie polegać na rozmowie lub wspólnej zabawie, podczas której psycholog będzie obserwował zachowanie dziecka. Podczas tego spotkania Diagnosta przeprowadza również standaryzowane testy / kwestionariusze psychologiczne oraz obserwację dziecka pod kątem konkretnych zachowań mających na celu określenie występowania stopnia nadpobudliwości ruchowej, zaburzenia uwagi i koncentracji, a także impulsywność. – koszt 300 zł. Spotkanie trwa 60- 90 i wymaga współpracy dziecka z diagnostą. |
||
Krok 5 Omówienie wyników z rodzicami, wydanie opinii (wizyta bez dziecka)
W trackie spotkania rodzice otrzymają pisemną opinię psychologiczną, która zostaje dokładne omówiona wraz z zaleceniami. Podczas diagnozy przeprowadzamy diagnostykę różnicową z innymi zaburzeniami jak i ewentualnych zaburzeń współistniejących o wynikach również informujemy rodziców. W przypadku rozpoznania z zaburzenia z deficytem uwagi i nadaktywnością (ADHD), dziecko może zostać skierowane na wizytę do lekarza psychiatry. Podczas diagnozy stosowane są rekomendowane narzędzia do diagnoz w/wymienionych zaburzeń. – koszt 200 zł. Spotkanie trwa od 60 min. |
||
3. DYSLEKSJA – WYDAWANE PRZEZ NAS OPINIE SĄ HONOROWANE PRZEZ SZKOŁY | ||
Diagnoza dysleksji (obejmuje dwugodzinne badanie psychologiczne i badanie pedagogiczne, w dwa oddzielne dni oraz wydanie opinii)
*Opinia wydawana jest 2-3 tygodnie od daty drugiego badania. |
b. pedagogiczne 90 minb. psychologiczne 90-120 minwydanie opinii |
350,00 zł
350,00 zł
100,00 zł Całość: 800,00 zł |
4. DIAGNOZY DO UZYSKANIA ORZECZENIA W PAŃSTWOWYCH PLACÓWKACH | ||
Diagnoza pedagogiczna (obejmuje badanie oraz wydanie opinii) | do 90 minut | 450,00 zł |
Diagnoza logopedyczna (obejmuje badanie oraz wydanie opinii) | 50 minut | 320,00 zł |
Badanie intelektu (Skala Inteligencji Stanford-Binet 5) obejmuje dwugodzinne badanie psychologiczne i wydanie opinii | do 120 minut | 450,00 zł |